Czy jesteś dumnym posiadaczem skrzyni biegów 700r4? Jeśli tak, przeczytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o parametrach i cechach tej skrzyni biegów, a także o sposobach jej identyfikacji.

Znajomość danych technicznych Twojej skrzyni biegów pomoże Ci podejmować świadome decyzje dotyczące jej modernizacji i naprawy. Ponadto umiejętność identyfikacji skrzyni biegów może być przydatna, jeśli zajdzie potrzeba oddania jej do serwisu.

Tak więc, niezależnie od tego, czy jesteś po prostu ciekawy, czy też potrzebujesz informacji na temat naprawy skrzyni biegów, czytaj dalej, aby uzyskać wszystkie informacje na temat skrzyni biegów 700r4.

Spis treści show Specyfikacje przekładni 700r4 Informacje ogólne Różnice w obudowie K Jak rozpoznać skrzynię biegów 700r4? 1. Wzór śrub uszczelki skrzyni biegów 2. Znacznik identyfikacyjny 700r4 Przewodnik rozwiązywania problemów 1. Konwerter momentu obrotowego nie blokuje się i ślizga się 2. Obroty rosną, ale nie można ruszyć 3. Prędkościomierz nie działa prawidłowo 4. Wibracje podczas przyspieszania 5. Nieprawidłowa zmiana biegów Najczęstsze problemy z przekładnią 700r4 1. Przełącznik świateł hamowania 2. Zużyty kabel TV/regulacja 3. Niski poziom płynu/spalony płyn 4. Wadliwy przemiennik momentu obrotowego Skrzynie biegów 700r4 na sprzedaż 1. Nowe skrzynie biegów i części 2. Części używane

Specyfikacje przekładni 700r4

OpisSpecyfikacje
Nazwa700r4
Typ4-biegowa automatyczna
ZastosowaniaSamochody GMC - GMC, Chevy/Chevrolet, Buick 1982-1990
Blazer, Suburban, Camaro, Corvette, Impala, Oldsmobile 350 i inne
Przekładnie3 + 1 Overdrive 30%
Waga170 funtów na sucho~
Długość23.5"
Przełożenia1: 3 .059 2: 1 .625 3 : 1.00 4: 0 .696 R: 2 .294
Materiał obudowyAluminium
Klin wejściowy1984 - 27 wielowypustów
1984- 30 wypustów
Nazwa przedTH350 -1982
Nazwa po1990- 4L60
Pojemność płynu11 kwartałów
Typ płynuDEXRON VI
Maksymalny moment obrotowy350nm +/-
Obraz
Wzór uszczelki/śruby16 śrub

Informacje ogólne

Czym jest skrzynia biegów 700r4? Przekładnia 700r4 została wprowadzona w 1982 roku. Skrzynia 700r4 i 200-R4 zastąpiły w tym samym roku skrzynię TH350. Skrzynia TH350 była trzybiegowa i nie posiadała ostatniego biegu nadbiegowego.

Przekładnia 700r4 była unowocześniona o dodatkowy bieg (Overdrive). Pierwszy i drugi bieg miały niższe przełożenie, a sama skrzynia biegów stała się nieco dłuższa i większa.

Przekładnię 700r4 można zazwyczaj znaleźć w samochodach GM, takich jak Chevy Blazer, Suburban, Camaro, Corvette, Impala, a nawet w samochodach Oldsmobile i wielu innych. Gdybyśmy wymienili wszystkie modele samochodów, w których montowana była ta skrzynia biegów, lista byłaby bardzo długa.

Wiele osób lubi skrzynię 700r4 ze względu na jej doskonałą trwałość. Ze względu na jej popularność, znalezienie części zamiennych do tej skrzyni biegów jest dość łatwe.

Skrzynia biegów 700r4 nie była jeszcze sterowana elektronicznie; była sterowana ciśnieniem hydraulicznym za pomocą przewodu telewizyjnego, który działał jak czujnik położenia przepustnicy sterujący zmianą biegów. W 1991 roku przekładnia 700r4 została zastąpiona przez popularną przekładnię 4L60.

Skrzynia biegów stała się wtedy sterowana elektronicznie, zamiast kablem TV, oraz wprowadzono kilka innych zmian, które omówię w dalszej części artykułu.

Podsumowując, skrzynia biegów 700r4 to 4-biegowa hydrauliczna automatyczna skrzynia biegów, w której czwarty bieg jest nadbiegiem (wzrost o 30%). Skrzynia ta była produkowana w latach 1982-1992. Jej długość skrzyni wynosiła 23,5″~, a waga 170 funtów~ bez płynu w środku. Skrzynia biegów ma 16 śrub, a skrzynia przekładniowa jest aluminiowa.

Zalecany płyn przekładniowy do 7004r to Dextron VI, o pojemności 11 kwart. Skrzynia biegów jest dość niezawodna i radzi sobie z momentem obrotowym do około 350nm~; pamiętaj, że są to tylko podane liczby i mogą być wyższe lub niższe w zależności od wieku i konserwacji.

ZWIĄZANE: Różnice między 4L60E a 4L80E: Zamiana i informacje

Różnice w skrzyni K

Skrzynia biegów K-case 700r4 została wprowadzona ze względu na znaczek "K" na skrzyni biegów. Skrzynia biegów K 700r4 została zaprojektowana do pracy w ciężkich samochodach ciężarowych 4×4 i jest znana jako jedna z najlepszych skrzyń biegów offroad. Dlatego skrzynia K jest bardziej wytrzymała i ma grubszy wałek zdawczy.

Jak rozpoznać skrzynię biegów 700r4?

Większość automatycznych skrzyń biegów GM wygląda niemal identycznie i jest trudna do zidentyfikowania dla niewprawnego oka.

Istnieją jednak pewne sposoby, aby określić, czy masz skrzynię biegów 200-4r, 700r4, TH350 czy 4L60.

1. Wzór śrub uszczelki skrzyni biegów

Najprostszym sposobem stwierdzenia, czy masz skrzynię 700r4, jest podniesienie samochodu i sprawdzenie śrub wokół skrzyni biegów.

Skrzynie biegów 700r4 i 4L60 mają układ śrub składający się z 16 śrub, więc jeśli skrzynia biegów wygląda tak jak na zdjęciu i widać 16 śrub, najprawdopodobniej masz skrzynię biegów 700r4 lub 4L60. Skąd więc można wiedzieć, którą z nich się posiada?

Cóż, w skrzyni 700r4 jako prędkościomierza używa się kabla telewizyjnego, a skrzynia 4L60 jest elektronicznie sterowana, więc jeśli widzisz przewody dochodzące do skrzyni biegów z tyłu skrzyni po stronie pasażera, masz skrzynię 4L60.

2. Znacznik identyfikacyjny

Najbezpieczniejszym sposobem określenia, czy masz skrzynię biegów 700r4, jest sprawdzenie identyfikatora na skrzyni biegów.

Znajduje się on z tyłu skrzyni biegów po stronie pasażera. W starszych samochodach może być on dość trudny do zauważenia, więc aby go znaleźć, konieczne może być wyczyszczenie skrzyni biegów.

Jeśli dobrze go widać, znajduje się na nim numer identyfikacyjny składający się z 7-8 znaków i cyfr.

Pierwsza liczba to rok produkcji przekładni.

Na przykład, jeśli liczba ta wynosi 0, oznacza to, że przekładnia pochodzi z 1990 roku. Nie jest to jednak takie proste, ponieważ skrzynia biegów była produkowana także w latach 80. Należy więc sprawdzić także kolejne litery.
2 litery z lat 80.3 litery z lat 80.3 litery z lat 90.
9 = 19826 = 19860 = 1990
3 = 19837 = 19871 = 1991
4 = 19848 = 19882 = 1992
5 = 19859 = 19993 = 1993
  • Kolejne 2 lub 3 litery określają model skrzyni biegów. Numery te informują nas o zastosowaniu, wielkości silnika, typie okablowania i cewek.
  • Jeśli znajdziesz 2 litery, oznacza to, że skrzynia biegów została wyprodukowana w latach 1982-1985.
  • Jeśli znajdziesz3 litery, oznacza to, że skrzynia biegów została wyprodukowana w latach 1986-1993.

Ostatnim sposobem na ustalenie, czy jest to 4L60 czy 700r4, jest sprawdzenie z tyłu skrzyni biegów, czy nie ma tam kabla Aux TV lub przewodów, o czym była mowa wcześniej.

  • Okablowanie = 4L60
  • Dodatkowy kabel telewizyjny = 700r4

Ostatnie cyfry i litery oznaczają producenta, przebudowę, produkcję i numer seryjny.

Powyższe kroki to wszystko, co powinno być potrzebne do prawidłowej identyfikacji skrzyni biegów. Jeśli nadal masz pytania na ten temat, zapraszamy do zadawania pytań na temat skrzyni biegów 700r4 w naszej społeczności.

700r4 Przewodnik rozwiązywania problemów

400Nawet

jeśli skrzynia biegów 700r4 jest trwała i niezawodna, czasami ulega awarii. Musimy pamiętać, że te skrzynie biegów są stare, a stare rzeczy czasem zawodzą.

Poniżej podam kilka typowych objawów skrzyni biegów 700r4 i dodam pod nimi krótką informację, gdzie należy szukać problemu.

1. Konwerter momentu obrotowego nie blokuje się i ślizga się

Gdy Twoja skrzynia biegów 700r4 ślizga się lub nie chce się zablokować, najprawdopodobniej jest to problem z przemiennikiem momentu obrotowego wewnątrz skrzyni. Jeśli skrzynia biegów wpada w poślizg, pierwszą rzeczą, jakiej należy spróbować, jest wymiana płynu przekładniowego, a czasem nawet jego przepłukanie, zanim przystąpi się do bardziej szczegółowych napraw.

Sprawdzenie poziomu płynu w skrzyni biegów 700r4

Pozwól, aby płyn transmisyjny rozgrzał się do temperatury roboczej i pozwól samochodowi pracować na biegu jałowym w pozycji parkowania, sprawdzając wskaźnik poziomu płynu. Jeśli poziom płynu jest niski, spróbuj go uzupełnić, aby sprawdzić, czy to rozwiąże problem.

Jeśli okaże się, że płyn przekładniowy ma kolor ciemnoczerwony, brązowy lub nawet czarny, należy go wymienić i przepłukać skrzynię biegów. Jeśli jednak płyn wydaje się dobry, a konwerter się ślizga, nadal zalecam wymianę płynu i przepłukanie skrzyni biegów.

ZWIĄZANE: Schemat kolorów płynu transmisyjnego (5 różnych kolorów)

Problem może dotyczyć samego konwertera, który może wymagać wymiany. Inną przyczyną może być regulacja przewodu telewizyjnego, którą omówię w dalszej części artykułu.

2. Obroty rosną, ale nie można ruszyć

Jeśli samochód przyspiesza, ale ledwo się porusza, należy zacząć od sprawdzenia płynu transmisyjnego, o czym była mowa wcześniej. Sprawdź poziom i kolor płynu przekładniowego.

  • Czerwony = w porządku
  • Brązowy = zużyty
  • Czarny = spalony

Jeśli płyn wydaje się być w porządku, czas sprawdzić regulację przewodu TV między skrzynią biegów a korpusem przepustnicy. Załączyłem film, aby uprościć procedurę regulacji przewodu TV.

Warto również sprawdzić przełącznik świateł hamulcowych, aby upewnić się, że działa prawidłowo.

700r4 Regulacja kabla TV/Aux

3. Prędkościomierz nie działa prawidłowo

Jeśli prędkościomierz nie działa, przed rozpoczęciem rozwiązywania problemów należy zapoznać się z jego dwoma różnymi wariantami. W przekładniach 700r4 występują prędkościomierze sterowane mechanicznie i elektronicznie. Po pierwsze, należy sprawdzić, czy mamy prędkościomierz mechaniczny czy elektroniczny.

Unieś samochód i spójrz na tył skrzyni biegów. Jeśli z tyłu wychodzi grubszy przewód, najprawdopodobniej masz prędkościomierz mechaniczny. Jeśli zamiast niego znajduje się czujnik prędkościomierza, oznacza to, że masz elektroniczny prędkościomierz.

Jeślimasz mechaniczny prędkościomierz -

sprawdź, czy nie ma problemów z przewodem prędkościomierza, wymień go, jeśli widać ślady zużycia lub inne uszkodzenia. Przewody te mogą czasami poluzować się w zestawie wskaźników, dlatego należy upewnić się, że są prawidłowo zamontowane.

Jeśli masz elektroniczny prędkościomierz -

sprawdź okablowanie między zespołem wskaźników/sterownikiem a skrzynią biegów i upewnij się, że w złączu nie ma korozji. Jeśli przewody są w porządku, należy wymienić czujnik w skrzyni biegów. Jeśli problem nadal występuje, może to być problem z zestawem wskaźników.

4. Wibracje podczas przyspieszania

Jeśli podczas przyspieszania samochodu odczuwalne są drgania, najprawdopodobniej problem dotyczy wałów napędowych, wału napędowego lub przemiennika momentu obrotowego. Jeśli wibracje są odczuwalne przez cały czas, a nie tylko podczas przyspieszania, może to oznaczać, że masz niewyważone opony.

ZWIĄZANE: Dlaczego mój samochód się trzęsie? (8 najczęstszych przyczyn i jak je usunąć)

5. Nieprawidłowa zmiana biegów

Jeśli skrzynia biegów nie przełącza się prawidłowo, należy sprawdzić regulację linki telewizora, o czym była mowa wcześniej. Należy również sprawdzić poziom płynu przekładniowego i wymienić go, jeśli jest zużyty.

Najczęstsze problemy z przekładnią 700r4

THM 200R4

Istnieją pewne typowe problemy, które zawsze należy sprawdzić w pierwszej kolejności podczas rozwiązywania problemów z przekładnią 700r4. Problemy te obejmują:

1. Przełącznik świateł hamowania

Na pedale hamulca znajduje się przełącznik, którego działanie należy sprawdzić, aby upewnić się, że działa prawidłowo. Istnieją dwa różne warianty: albo przełącznik połączony z przełącznikiem hamulca i tempomatu, albo kilka oddzielnych przełączników. Sprawdź schemat połączeń elektrycznych, upewnij się, że przełącznik działa prawidłowo i że jest do niego doprowadzone zasilanie.

2. Zużyty przewód/regulacja telewizora

Zużyty przewód TV lub wadliwa regulacja to kolejny częsty problem w skrzyni biegów 700r4. Upewnij się, że regulacja kabla telewizyjnego odbywa się z pomocą filmu. Jeśli na kablu TV widoczne są jakiekolwiek oznaki zużycia lub uszkodzenia, wymień go!

3. Niski poziom płynu/spalony płyn

Skrzynie biegów 700r4 czasami przeciekają, co może powodować niski poziom płynu przekładniowego, dlatego zawsze najpierw należy sprawdzić jego poziom, aby upewnić się, że jest w porządku. Niektóre skrzynie biegów były eksploatowane przez wiele lat bez wymiany płynu przekładniowego, co może spowodować uszkodzenie skrzyni biegów. Sprawdź poziom płynu, a jeśli wygląda na zanieczyszczony, wymień go i przepłucz.

4. Wadliwy konwerter momentu obrotowego

Niestety, czasami w skrzyni biegów 700r4 może dojść do awarii konwertera momentu obrotowego. Są one często dość drogie, a do ich wymiany potrzebne są pewne umiejętności. Jeśli wykonałeś wszystkie powyższe czynności, a skrzynia biegów nadal się ślizga, być może będziesz musiał ją wymienić. Na Youtube można znaleźć kilka filmów o tym, jak wymienić konwerter 700r4.

Skrzynie biegów 700r4 na sprzedaż

Jeśli znalazłeś poważny problem z przekładnią 700r4, być może będziesz musiał wymienić całą przekładnię. Ze względu na swoją popularność, części do skrzyni biegów są tanie, zarówno nowe, jak i używane, i można znaleźć zarówno używane, jak i nowe skrzynie biegów za rozsądną cenę.

Jeśli jednak zamierzasz wymienić części do swojej skrzyni biegów, zawsze zalecam instalację nowych elementów, a w miarę możliwości nigdy nie instaluj części używanych. Pamiętaj, że większość z tych skrzyń biegów jest już stara i zużyta, więc w większości przypadków warto kupić nowe części.

1. Nowe skrzynie biegów i części

Jeśli szukasz jakichkolwiek części do swojej skrzyni biegów 700r4 lub szukasz zupełnie nowej skrzyni biegów, mogę polecić sprawdzenie jej na Amazon lub Ebay, jeśli mieszkasz w USA lub Europie. Jest tam wiele nowych części do tej skrzyni biegów, a większość z nich jest całkiem wysokiej jakości.

Sprawdź ostatnie opinie klientów na temat danej części, aby zorientować się w jakości produktu. Aby zobaczyć części, możesz przejść na stronę Amazon, klikając tutaj.

2. Części używane

Jeśli szukasz używanej skrzyni biegów, możesz ją znaleźć w Internecie lub na pobliskim złomowisku. Pamiętaj, aby dokładnie obejrzeć skrzynię biegów przed dokonaniem zakupu. Postaraj się uzyskać jak najwięcej informacji na jej temat, takich jak przebieg, ile razy był wymieniany płyn przekładniowy itp.